نحوه پیروزی امام زمان ( عج ) بر سلاح های کشتار جمعی ویرانگر آخر الزمان
ساعت ٦:٠۱ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۸ فروردین ۱۳٩٠   کلمات کلیدی: پیروزی حضرت مهدی ،با شمشیر ،سلاحهای ویرانگر ،بمب هیدروژنی

نحوه پیروزی حضرت مهدی ( عج ) بر سلاح های ویرانگر مثل بمب های اتمی و .....  با شمشیر ؟

سؤال :

    در موقع ظهور امام زمان ( ع ) به طوری که از ترقی کنونی بشر در صنعت و تکنیک ، ملاحظه می شود ، دنیا مجهز به سلاح های بسیار مهیب و خطر ناک خواهد بود .

    آن حضرت در برابر این سلاح های ترسناک ، چگونه مانند جدش حضرت محمد ( ص ) با شمشیر قیام خواهد کرد ؟ و چگونه با سلاح های قدیم ، مثل شمشیر و غیره با ارتش های دنیای آن روز جهاد می نماید ؟ و آیا می شود تصور کرد که کسی بتواند به وسیله شمشیر با بمب های هیدروژنی و امثال آن ، جنگ و نبرد کند ؟

جواب :

   اولا : مقصود از  خروج با شمشیر ، مأموریت به جهاد و توسل به اسلحه برای اعتلاء کلمه حق است .

    بنابراین قیام با شمشیر ف کنایه از قیام با اسلحه و پیکار و جهاد و تعیین نوع مأموریت آن حضرت است و اینکه آن حضرت ، مأمور به مصالحه با کفار نیست .

      ثانیا : از کجا معلوم استکه در زمان ظهور آن حضرت ، این اسلحه های ترسناک در اختیار بشر ، باقی باشد ؛ زیرا ممکن است که در اثر حوادث و آشوب ها و انقلاب های شدید و جنگ های خانمان سوز جهانی ، که پیش از ظهور آن حضرت واقع می شود و این میان این اسلحه های جهنمی معدوم گردد . و این احتمال هم کاملا بجا و قابل توجه است .

یکی از اموری که در احادیث از آن خبر داده شده و اوضاع کنونی آن را ممکن الوقوع نشان می دهد ، جنگ های جهانگیری است که در اثر آن ، بیشتر نقاظ زمین از سکنه خالی می گردد و شهرها ویران می شود .

پس اگر در احادیث شریفه فرموده اند :

« مهدی ( ع ) ظاهر نمی شود مگر آنکه ثلث مردم کشته شوند و ثلث  آنها بمیرند و ثلث آنان باقی بمانند . »   

و فرموده اند :

« این ظهور واقع نخواهد شد ، تا وقتی دو ثلث مردم از بین بروند »

نباید تعجب کرد ، بلکه باید آن را نشانه علوم بی پایان حضرت رسول ( ص ) و ائمه طاهرین  ( ع ) و آگاهی آنها از آینده و اطلاع از امور غیبی به اذن و تعلیم خدا دانست و از معجزات و کراماتشان به شمار آورد .

ای مسلمان منتظر ........

پیروزی در راه است . .................................................................

برای مطالعه بیشتر به کتاب سلسله مباحث امامت و مهدویت رجوع شود .