فلسفه تحریم همجنس‏گرائى چیست؟
ساعت ۱۱:۱٢ ‎ب.ظ روز شنبه ٢٠ خرداد ۱۳٩۱   کلمات کلیدی: فلسفه تحریم همجنس‏گرائى چیست؟

گرچه در دنیاى غرب که آلودگى‏هاى جنسى فوق العاده زیاد است، این گونه زشتیها مورد تنفر نیست و حتى شنیده مى‏شود در بعضى از کشورها همانند انگلستان طبق قانونى که با کمال وقاحت از پارلمان گذشته این موضوع جواز قانونى پیدا کرده!! ولى شیوع این گونه زشتیها هرگز از قبح آن نمى‏کاهد و مفاسد اخلاقى و روانى و اجتماعى آن در جاى خود ثابت است.

گاهى بعضى از پیروان مکتب مادى که اینگونه آلودگیها را دارند براى توجیه عملشان مى‏گویند ما هیچ‏گونه منع طبى براى آن سراغ نداریم!.

ولى آنها فراموش کرده‏اند که اصولًا هر گونه انحراف جنسى در تمام روحیات و ساختمان وجود انسان اثر مى‏گذارد و تعادل او را بر هم مى‏زند.

توضیح اینکه: انسان به صورت طبیعى و سالم تمایل جنسى به جنس مخالف دارد و این تمایل از ریشه‏دارترین غرائز انسان و ضامن بقاء نسل او است.

هرگونه کارى که تمایل را از مسیر طبیعیش منحرف سازد، یک نوع بیمارى و انحراف روانى در انسان ایجاد مى‏کند.

مردى که تمایل به جنس موافق دارد و یا مردى که تن به چنین کارى مى‏دهد هیچ‏کدام یک مرد کامل نیستند، در کتابهاى امور جنسى‏ «هموسکوآلیسم» (همجنس‏گرائى) به عنوان یکى از مهمترین انحرافات ذکر شده است.

ادامه این کار تمایلات جنسى را نسبت به جنس مخالف در انسان تدریجاً مى‏کشد و در مورد کسى که تن به این کار در مى‏دهد احساسات زنانه تدریجاً در اوپیدا مى‏شود، و هر دو گرفتار ضعف مفرط جنسى و به اصطلاح سرد مزاجى مى‏شوند، به طورى که بعد از مدتى قادر به آمیزش طبیعى (آمیزش با جنس مخالف) نخواهند بود.

با توجه به اینکه احساسات جنسى مرد و زن هم در ارگانیسم بدن آنها مؤثر است و هم در روحیات و اخلاق ویژه آنان، روشن مى‏شود که از دست دادن احساسات طبیعى تا چه حد ضربه بر جسم و روح انسان وارد مى‏سازد، و حتى ممکن است افرادى که گرفتار چنین انحرافى هستند، چنان گرفتار ضعف جنسى شوند که دیگر قدرت بر تولید فرزند پیدا نکنند.

این گونه اشخاص از نظر روانى غالباً سالم نیستند و در خود یک نوع بیگانگى از خویشتن و بیگانگى از جامعه‏اى که به آن تعلق دارند احساس مى‏کنند.

قدرت اراده را که شرط هر نوع پیروزى است تدریجاً از دست مى‏دهند، و یک نوع سرگردانى و بى‏تفاوتى در روح آنها لانه مى‏کند.

آنها اگر به زودى تصمیم به اصلاح خویشتن نگیرند و حتى در صورت لزوم از طبیب جسمى یا روانى کمک نخواهند و این عمل به صورت عادتى براى آنها درآید، ترک آن مشکل خواهد شد، ولى در هر حال هیچ‏وقت براى ترک این عادت زشت دیر نیست، تصمیم مى‏خواهد و عمل.

بهر حال سرگردانى روانى تدریجاً آنها را به مواد مخدر و مشروبات الکلى و انحرافات اخلاقى دیگر خواهد کشانید و این یک بدبختى بزرگ دیگر است.

جالب اینکه در روایات اسلامى در عباراتى کوتاه و پرمعنى اشاره به این مفاسد شده است، از جمله در روایتى از امام صادق علیه السلام مى‏خوانیم که کسى از او سؤال کرد:

«چرا خداوند لواط را حرام کرده است» فرمود: «اگر آمیزش با پسران حلال بود مردان از زنها بى‏نیاز (و نسبت به آنان بى‏میل) مى‏شدند، و این باعث قطع نسل انسان مى‏شد و باعث از بین رفتن آمیزش طبیعى جنس موافق و مخالف مى‏گشت و این کار مفاسد زیاد اخلاقى و اجتماعى ببار مى‏آورد» «1».

______________________________
(1)- وسائل الشیعة جلد 14 صفحه 252.

ذکر این نکته نیز قابل توجه است که اسلام یکى از مجازاتهائى را که براى چنین افرادى قائل شده آنست که ازدواج خواهر و مادر و دختر شخص مفعول بر فاعل حرام است یعنى اگر چنین کارى قبل از ازدواج صورت گرفته شد. این زنان براى او حرام ابدى مى‏شوند. «1»

______________________________
(1)- تفسیر نمونه 9/ 194

یکصد و هشتاد پرسش و پاسخ، ص: 520